Thursday, July 16, 2009

Kenapa....Kayu manis?

Assalamualaikum buat semua.
Seandainya anda semua sedar atau tidak, nama blog ini telah ditukar kepada 'Kayu Manis". Ada yang bertanya, "Kenapa tukar?", "Kenapa Kayu Manis?".
Sebenarnya, dua persoalan di atas acap kali aku terima sama ada daripada murid-muridku atau rakan-rakan yang sentiasa tidak jemu memberi sokongan dan dorongan.
Jawapannya: Aku menukar nama blog kerana 'mimpi'. Nampak macam tak logik. Tapi, tak tahulah. Pada suatu malam aku asyik termimpikan nama Kayu Manis terpampang di bahagian depan blogku. Apatah lagi dengan gangguan virus yang tidak senonoh dikaitkan dengan namaku. Lagipun, okey jugak nama Kayu Manis ni. Unik dan istimewa untuk seorang wanita sepertiku. Kayu manis sering digunakan sebagai perencah dalam masakan. Walaupun kayu, rasanya yang manis amat membantu dalam menambah keenakan setiap sajian. Tak boleh lebih, dan tak boleh kurang. Kalau terlebih, pasti pahit rasanya dan kalau kurang, sudah tentu ada sesuatu yang janggal pada deria rasa.
Begitulah juga dengan jiwaku sebagai wanita yang amat sensitif dan kadang kala tak terjangkau dek akal apa yang akan berlaku. Kadang-kadang sedih, gembira, dan tiba-tiba aje nak marah tak tentu pasal. Namun, iman dan sahabat yang memahami pasti mampu mengimbangi segala permasalahan diri. Wassalam.

No comments:

Post a Comment