Monday, June 15, 2009

Belajar dan terus belajar.


Hari ini aku belajar sesuatu yang baru daripada murid-muridku. Terima kasih kepada murid-murid 4 Kempas yang sangat 'supportive'. Tak salah kita belajar daripada anak murid, cikgu pun bukannya tahu semua benda. Amanda, Nicholas dan Wae Hin membantu aku untuk membina ruang 'chat' dalam blog ini. Memang generasi muda amat terdedah dengan teknologi IT. Aku sempat melihat blog Horng Yi yang penuh dengan gambar-gambar wanita jelita 'alohaalohi'. Cantik betul nama blognya.

Perbincangan jawapan peperiksaan pertengahan tahun berjalan lancar. Alhamdulillah, semua murid berpuas hati dan tiada kesilapan dalam penandaan. Maklumlah, kadang-kadang cikgu pun buat silap juga. Apatah lagi kalau dah penat menanda kertas jawapan yang menimbun.

Esok dan lusa sukan sekolah akan berlangsung, jadi keadaan sekolah agak meriah kerana 'raptai' sedang berlangsung dan murid yang tidak terlibat masih belajar di dalam kelas macam biasa. Sukan tetap sukan dan sesi pembelajaran terus berlangsung seperti biasa. Hidup semangat DJian!

No comments:

Post a Comment